Klachten WTC.nl

WTC.nl neemt uw klacht serieus

WTC.nl hecht zeer veel waarde aan de tevredenheid van haar klanten. Heeft u een opmerking, advies, compliment of onverhoopt een klacht? Laat het ons dan weten. Het service team van WTC.nl staat iedere dag voor u klaar om problemen naar tevredenheid op te lossen en deze bij uw volgende reis via WTC.nl te voorkomen. Daarbij is uw ervaring van groot belang voor het continu verbeteren van onze service.

Om te zorgen dat wij uw berichten in goede orde ontvangen en deze zo spoedig mogelijk in behandeling kunnen nemen hebben wij de meest relevante informatie voor u op een rij gezet:

1. Hoe kan ik een opmerking, advies of compliment doorgeven?
2. Hoe kan ik een klacht indienen?
3. Binnen welke termijn dien ik een klacht in te dienen?
4. Wanneer krijg ik reactie op mijn klacht?
5. Wat doe ik bij een klacht over een annulering of opgelopen vertraging?
6. Wat doe ik bij een klacht over een luchtvaartmaatschappij?
7. Wat doe ik bij een klacht over een hotel?
8. Wat doe ik bij een klacht m.b.t. auto- of camperhuur?

Hoe kan ik een opmerking, advies of compliment doorgeven?
Uw mening telt. Laat hier uw compliment achter. Heeft u een opmerking of advies dan kunt u een e-mail sturen naar info@wtc.nl of telefonisch contact opnemen met onze Customer Care via 020- 6261011.

Hoe kan ik een klacht indienen?
Mocht u, om welke reden dan ook, niet tevreden zijn met de dienstverlening van World Ticket Center dan kunt u een e-mail sturen naar customercare@wtc.nl, met een uitgebreide beschrijving van de situatie. Daarbij vragen wij u nadrukkelijk uw reserveringsnummer te vermelden.
Schrijft u liever een brief, dan kunt u deze sturen naar:

WTC.nl
t.a.v. Customer Care
Suiker-Silo Oost 41
1165 MS Halfweg

Let op: bij schadeclaims dient u ons in het bezit te stellen van originele betaalwijzen en/of overige relevantie documenten. Zonder deze documentatie wordt er niets vergoed.

Binnen welke termijn dien ik een klacht in te dienen?
Een klacht dient 15 dagen na terugkomst van de reis bij ons binnen te zijn. Mocht uw klacht betrekking hebben op een reis die niet is doorgegaan, dan kunt u deze tot 15 dagen na de originele vertrekdatum indienen. Indien de klacht later dan de eerder genoemde termijn wordt ingediend, wordt deze niet in behandeling genomen.

Wanneer krijg ik reactie op mijn klacht?
Nadat wij uw klacht in goede orde hebben ontvangen, ontvangt u binnen een week een ontvangstbevestiging. Vervolgens beslaat de afhandelingstermijn 6 tot 8 weken, afhankelijk van de omvang en gecompliceerdheid van de klacht.

Wat doe ik bij een klacht over een annulering of opgelopen vertraging?
Klachten m.b.t. compensatie bij instapweigering, ongewenste omboekingen, vertraging of annulering van vluchten dient u rechtstreeks aan de betreffende luchtvaartmaatschappij te richten. Mocht u er zelf niet uitkomen met de luchtvaartmaatschappij dan kunt u zich wenden tot Green Claim B.V.

Wat doe ik bij een klacht over een luchtvaartmaatschappij?
Gezien WTC.nl niet aansprakelijk is voor de uitvoering van uw vlucht en de geboden service van de luchtvaartmaatschappij, dient u de klacht rechtstreeks bij de betreffende luchtvaartmaatschappij in te dienen.
WTC rekent €25,- administratiekosten om deze klachten in behandeling te nemen.

Wat doe ik bij een klacht over een hotel?
Indien u ontevreden bent over de dienstverlening van een hotel kunt u uw klacht bij WTC.nl indienen. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor de geboden diensten en services van het hotel, maar bemiddelen in de klachtafhandeling tussen u en het betrokken hotel.

Wat doe ik bij een klacht m.b.t. auto- of camperhuur?
Mocht u om welke reden dan ook ontevreden zijn over de huurauto of camper, dan verzoeken wij u dit direct ter plaatste bij de verhuurmaatschappij te melden. Daarnaast bent u te allen tijden verplicht om de verhuurder, of bij autohuur de touroperator, (vermeld op uw voucher incl. telefoonnummer) op de hoogte te stellen van eventuele problemen en onduidelijkheden. Dit alles zodat er direct een passende oplossing gevonden kan worden.

Indien u na terugkomst van de reis alsnog een klacht wilt indienen, dan kunt u deze richten aan WTC.nl. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor de geboden diensten en services van de verhuurmaatschappij, maar bemiddelen in de klachtafhandeling. Indien u online via WTC.nl een autoreservering heeft geplaatst is het mogelijk dat WTC.nl u voor de klachtenafhandeling doorverwijst naar de autoverhuurder. Het geschil kan alleen worden behandeld als een kopie van het lokale huurcontract en eventuele betalingsbewijzen zijn bijgesloten. Wel willen wij u erop attenderen dat ter plaatse afgesloten vrijwillige verzekeringen en acceptatie ter plaatse van een door de verhuurder aangeboden alternatief achteraf niet kunnen worden gereclameerd.

Openingstijden Callcenter: Telefoon:
Ma t/m vr: 09:00 tot 21:00 020 - 6261011 (NL)
Za: 10:00 tot 17:00 070 - 661671 (BE)
Zo: 12:00 tot 17:00 Overige landen +31 (0)20 616 10 11

Heeft u een vraag? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Voor telefonische boekingen bel 020-6261011

Openingstijden Reiswinkel:
Ma t/m vr: 09:30 tot 18:00
Za: 10:00 tot 17:00
Zo: 12:00 tot 17:00