Wanneer de airline je vlucht binnen 14 dagen voor vertrek annuleert, of je hebt aanzienlijke vertraging (meer dan drie uur), dan kan het zijn dat je recht hebt op compensatie conform EU Verordening 261/2004. Of je in aanmerking komt voor de compensatie is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de reden van de annulering of vertraging, de route en de airline waarmee je vliegt.Het kan soms best lastig zijn om de compensatie succesvol te claimen. Onze partner Air Help, is gespecialiseerd in het claimen van compensatie bij vertraging en instapweigering namens vliegpassagiers. Zij kunnen je ontzorgen op basis van no cure, no pay. Bij succesvolle claims wordt een vergoeding ingehouden.
Je vlucht is vertraagd of geannuleerd
Gerelateerde vragen
Wijzigingskosten extra services per boeking Zijn er kosten als ik annuleer? Annulering door de airline-
Toon meer
Wat kost het om mijn vlucht te wijzigen? Ik heb verkeerd geboekt Heeft de airline jouw vlucht gewijzigd of geannuleerd? Hoe kan ik mijn vlucht wijzigen? Kan een naam op een ticket worden aangepast? Restitutie van je geannuleerde vlucht Schemawijziging door de airline Kan ik mijn vluchtdatum- of route wijzigen? Hoeveel bedragen de annuleringskosten? Heb ik recht op restitutie, reiscredit of een flexibele wijziging? Wijziging in klantinformatie Wil jij zelf je vlucht wijzigen of annuleren? Hoe annuleer ik mijn boeking?
Actuele reisinformatie
- Verwachte drukte op Schiphol mei 31, 2022 Laatste update: juni 28, 2022
- Reisverbod tussen de VS en Europa maart 12, 2020 Laatste update: juni 28, 2022
- Reisvoorwaarden voor Europeanen naar het Verenigd Koninkrijk december 30, 2020 Laatste update: juni 28, 2022