Bij sommige vliegtickets kan het zijn dat je een deel van je reis per trein aflegt. Belangrijk om te weten is dat je de treinreis van je vliegticket MOET gebruiken. Doe je dit niet, dan word je als no-show aangemerkt en worden alle vervolgvluchten in je ticket geannuleerd. Dit kan flinke extra kosten met zich meebrengen.

Het treinticket (al dan niet met zitplaatsreservering) kan je op vertoon van je e-ticket en reisdocument vanaf 2 uur voor vertrek ophalen bij het loket op het treinstation waar je van vertrekt. Je doet dit opnieuw voor de terugreis. Informeer van te voren of de loketten op het treinstation geopend zijn op de dag en tijd dat jij vertrekt. Wanneer de loketten (nog) niet geopend zijn kan het zijn dat je van een ander treinstation moet vertrekken. Meer informatie vind je op de websites van KLM, Air France en Brussels Airlines . 

Na je treinreis ga je naar de incheckbalie van de luchtvaartmaatschappij waar je met je treinkaartje, e-ticket en reisdocument kan inchecken. Gooi je treinkaartje dus niet weg. Kan je geen treinkaartje laten zien, dan moet je betalen voor een nieuw vliegticket tegen het op dat moment geldende tarief.

Waar moet ik heen voor mijn treinticket?

Treinreis tussen België en Amsterdam Schiphol vice versa
Vertrek per trein v.a. Treinticket afhalen
Station Antwerpen Centraal Internationale ticketbalie op Centraal Station Antwerpen
Station Brussel-Zuid Departure Today-zone Station Brussel-Zuid
Luchthaven / Station Schiphol NS-service desk op Schiphol (Schiphol Plaza)
Treinreis tussen België en Parijs Charles de Gaulle
Vertrek per trein v.a.Treinticket afhalen
Station Brussel-ZuidBij het agentschap van AIR FRANCE KLM op station Brussel-Zuid (ingang aan rue de France/Frankrijkstraat)*, van 90 tot 30 minuten voor vertrek van de trein.
Luchthaven / Station Parijs Charles de GaulleMobiele Air France-balie op het TGV-station*, van 60 tot 20 minuten voor vertrek van de trein.

*Je kunt op de plaats van vertrek voor je hele heenreis inclusief je vlucht inchecken.

Heeft dit je geholpen?

Gerelateerde vragen

Ik heb mijn vliegticket niet ontvangen Er staat geen barcode op mijn e-ticket De naam op mijn vliegticket klopt niet

Actuele reisinformatie

Meer over Actuele reisinformatie