Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 39,00 boekingskosten.

Update van WTC.nl voor jou

Het coronavirus houdt de wereld in zijn greep en heeft een gigantische impact gehad op de luchtvaartsector, reizigers en reisaanbieders. Wij vinden het bijzonder vervelend dat klanten hierdoor te maken kregen met geannuleerde of gewijzigde vluchten. Daarnaast betreuren wij ook onze beperkte bereikbaarheid op dit moment dat leidt tot frustraties, waarvoor onze oprechte excuses. De extreme hoeveelheid telefoonverkeer heeft ons destijds doen besluiten om de telefoonlijn voorlopig uit te zetten en uitsluitend bereikbaar te zijn per mail. De plotselinge hoos aan verontruste telefoontjes had een dusdanige impact op ons klant contact center dat werkzaamheden in het gedrang kwamen. Door alle annuleringen, wijzigingen in vluchten en reisadviezen was en is het nog continu schakelen voor onze organisatie om in deze uitzonderlijke situatie alles in goede banen te leiden. Het was geen makkelijk of fijn besluit om de telefoonlijn uit te zetten, maar wel een noodzaak om onze toegenomen werkzaamheden goed te kunnen blijven verrichten. Ondanks alle inspanningen van onze medewerkers, komen er dagelijks nog steeds extreem veel nieuwe aanvragen binnen, waardoor wachttijden helaas momenteel nog steeds lang zijn. Zodra wij updates hebben, worden klanten door ons persoonlijk per e-mail geïnformeerd. Check ook je ongewenste e-mail zodat je geen informatie mist. Wij hopen voor iedereen dat de situatie verbetert en we weer service kunnen verlenen zoals je dat van ons gewend was.

Team WTC.nl

Wat kun je van ons klant contact center verwachten als je een aanvraag hebt ingediend?

Heb je een vlucht geboekt met vertrek op korte termijn? Uiteraard streven wij ernaar om relevante updates over vluchten tijdig met je te delen. Maar vanwege de veranderlijke situatie raden we je ten alle tijden aan om regelmatig de website van de airline met wie je vliegt te raadplegen, ook op de dag van vertrek. De prioriteit ligt op dit moment op alle vertrekken binnen nu en 30 dagen. Vertrek je later, dan vragen we je vriendelijk om toch geduld te hebben. 

Heb je een vlucht geboekt met vertrek over 30 dagen of later? Wij vragen je om geduld te hebben. Alle boekingen worden op basis van vertrek afgehandeld. 

Heb je een annulering of wijziging voor een bestaande boeking aangevraagd? Voor verzoeken voor annulering of wijziging van bestaande reserveringen geldt ook dat deze in volgorde van vertrekdatum in behandeling worden genomen. Snel vertrek heeft dus voorrang boven later vertrek. Bekijk alle informatie over wijzigen en annuleren.

Heb je restitutie aangevraagd voor je vlucht? Wij begrijpen dat het voor jou belangrijk is om te weten wanneer je je teruggave kunt verwachten. Helaas zijn wij afhankelijk van restitutie-procedures van airlines, waardoor wachttijden verschillen en vertragingen in restitutie voorkomen. Vertrouw erop dat wij er alles aan doen om dit proces zorgvuldig af te handelen. Hierbij hebben boekingen in volgorde van vertrekdatum voorrang. Bekijk meer informatie over restituties,

Heb je reis credit en wil je dit voor een nieuw ticket gebruiken? Heb je een mail ontvangen van ons waarin aangegeven is dat je recht hebt op reis credit vanwege een geannuleerd ticket? Ga dan naar de pagina over reis credit en vul het formulier in. We proberen je verzoek spoedig te verwerken. In de afhandeling werken wij op vertrekdatum, waarbij snel vertrek voorrang heeft boven later vertrek.

Wat is de reactietermijn van WTC.nl? We doen ons uiterste best om alle aanvragen met de grootste zorg en snelheid af te handelen. Helaas is de reactietermijn op dit moment moeilijk aan te geven. Wat we wel kunnen aangeven is dat iedereen een reactie ontvangt en dat onze prioriteiten ligt bij alle boekingen met een spoedig vertrek. Daarnaast zijn we druk bezig om alle aanvragen voor restitutie en reiscredit van de afgelopen periode te verwerken. Klanten voor wie wij restitutie hebben aangevraagd ontvangen van ons per e-mail bericht .

Wat gebeurt er met vragen/verzoeken en overige reacties? Aangezien we met een grote hoeveelheid binnenkomende aanvragen te maken hebben, vragen we je vriendelijk om je verzoek slechts eenmalig in te dienen vanuit het e-mailadres van de hoofdboeker. Op die manier kan overzicht bewaard worden en loopt de afhandeling minder vertraging op. Iedereen ontvangt bericht van ons, helaas soms met vertraging.

Wat zijn de updates van overheden en airlines?

Doordat regels en maatregelen voortdurend wijzigen kan het zijn dat we soms achterlopen met de laatste updates op onze klantenservice-pagina’s. Dit betekent echter niet dat wij deze updates niet hanteren. Ons klantenservice-team verwerkt alle updates en werkt volgens de meest up-to-date richtlijnen. Belangrijke updates worden ten aller tijden gedeeld. Check regelmatig onze pagina’s met algemene informatie van overheden over het coronavirus en corona-maatregelen van airlines om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Zodra er wijzigingen in wachttijden en afhandeling ontstaan zullen wij dit op deze pagina aanpassen zodat je weet wat je van ons kunt verwachten.

Voor de meest gestelde vragen en antwoorden van dit moment, bekijk onze status-updates . Wie weet staat jouw vraag hier al tussen?

Laatste update: 15 september

Heeft dit je geholpen?

Gerelateerde vragen

Restitutie van je geannuleerde ticket Wanneer en hoe contact op te nemen? Ik vertrek later dan 30 dagen

Actuele reisinformatie

Bekijk alle actuele reisinformatie

WTC.nl maakt gebruik van cookies

Deze worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Door op ‘Alle cookies’ te klikken ga je akkoord met onze Privacy- & cookieverklaring en ontvangen wij de niet-functionele cookies. Via deze niet-functionele cookies kan WTC.nl jou op een andere site o.a. benaderen op basis van de door jou bezochte pagina’s.

Toon details
Alle cookies Nodige cookies