Wanneer de airline vanwege het coronavirus je vlucht heeft geannuleerd, dan geldt onderstaande werkwijze. In alle andere situaties geldt deze restitutie
Hoe ontvang ik restitutie van mijn geannuleerde ticket?
Je ontvangt het te restitueren bedrag terug via hetzelfde betaalmiddel dat je bij je oorspronkelijke boeking hebt gebruikt. Check naast je bankrekening ook het overzicht van je creditcard als je deze hebt. Bij een terugstorting via creditcard wordt het bedrag dan als ‘credit’ verwerkt. Bij twijfel neem je contact op met de creditcardmaatschappij.
Hoe lang duurt het voordat het gerestitueerde bedrag op mijn rekening staat?
Zodra de restitutieaanvraag is goedgekeurd door de airline, ontvang je van ons bericht per e-mail. Het bedrag van de restitutie wordt dan z.s.m. naar het oorspronkelijke betaalmiddel teruggestort.
Je hoeft tussentijds geen contact met ons op te nemen.
Welk bedrag krijg ik teruggestort wanneer ik recht heb op restitutie?
Voor iedere aanvraag van restitutie geldt dat je de kosten van je ticket terugkrijgt. Boekingskosten en kosten voor extra services zoals bagage,stoelen, servicepakketten, garanties en verzekeringen worden niet gerestitueerd. Op de boekingsbevestiging die je van ons hebt ontvangen staat de ticketprijs vermeld die je hebt betaald.
Of je recht hebt op restitutie of omboeken hangt af van de voorwaarden per airline.