Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 39,00 boekingskosten.

Vanwege het coronavirus zijn er sinds maart veel vluchten geannuleerd of gewijzigd en het einde is niet in zicht (helaas). Deze onvoorziene situatie heeft ertoe geleid dat onze klantenservice enorm veel e-mails heeft ontvangen. We hebben onze meest gestelde vragen van dit moment met antwoorden voor je op een rijtje gezet.Staat jouw vraag ertussen?

Alle vragen op een rijtje:

Worden alle vluchten naar een reisbestemming geannuleerd bij code oranje of rood?

Nee, momenteel is het vluchtaanbod beperkt. Wanneer het advies verandert, wordt er doorgaans nog wel naar de grotere bestemmingen gevlogen maar dit verschilt per land en per airline.

Hoe kan ik op de hoogte worden gehouden van veranderende kleurcodes van landen?

Om als eerste op de hoogte te zijn van de laatste updates in kleurcodes van landen download je de 24/7app van de overheid.

Heb ik recht op reiscredit of restitutie wanneer mijn vlucht geannuleerd is?

Afhankelijk van de airline waarmee je vliegt, heb je recht op reiscredit of restitutie.Bekijk alle informatie over reiscredit of restituties.

Verzorgt de airline mijn terugvlucht wanneer mijn reisbestemming code oranje heeft gekregen?

Als je een los vliegticket hebt geboekt, ben je zelf verantwoordelijk voor het regelen van je  eventuele vervroegde terugreis in geval van een code oranje. In enkele gevallen kan je je terugvluchtdatum bij de airline rechtstreeks wijzigen.

Ik heb een mail ontvangen dat ik recht heb op restitutie maar het bedrag staat (nog) niet op mijn rekening?

Je ontvangt een bericht van ons zodra de airline de restitutie heeft goedgekeurd en terug gestort naar ons. Bekijk alle informatie over restituties.

Heb ik naast restitutie van mijn ticket ook recht op restitutie van de kosten die ik heb betaald voor extra’s als stoelen en (ruim)bagage?

Nee, wanneer je recht hebt op restitutie, worden alleen de kosten van je ticket zonder eventuele. extra’s teruggestort. Bekijk alle informatie over restituties.

Heb ik bij restitutie van mijn ticket ook recht op restitutie van aangekochte extra’s zoals servicepakketten, automatische check-in en garanties?

Nee, voor aangekochte servicepakketten, automatische check-in en garanties geldt dat ze alleen afgesloten zijn voor je oorspronkelijke vluchtboeking. Ze zijn niet restitueerbaar.

Hoe lang duurt het voordat mijn ticketbedrag gerestitueerd wordt?

Zodra jouw restitutie is goedgekeurd, ontvang je van ons per e-mail bericht. Het duurt dan nog ongeveer 6 weken voordat het bedrag op je rekening staat. Bekijk alle informatie over restituties.

Hoe weet ik of mijn vlucht geannuleerd of gewijzigd is?

Vertrek je binnen 30 dagen? Dan ontvang je van ons zo snel mogelijk een bericht indien er iets wijzigt in je reisschema.

Hoe lang is mijn reiscredit geldig?

De voorwaarden omtrent de geldigheid van het reiscredit verschilt per airline. Over het algemeen kun je stellen dat het reiscredit 12-24 maanden geldig is. Let op, dit verschilt per airline. Bekijk hier de geldigheid per airline.

Hoe kan ik een nieuwe vlucht boeken met mijn openstaande reiscredit?

Wanneer je in het bezit bent van reiscredit en je wilt een nieuwe vlucht boeken, neem je via het e-mailadres dat gebruikt is voor het maken van de oorspronkelijke boeking contact op met ons klant contact center. Bekijk alle informatie over reiscredit.

Wanneer ik recht heb op reiscredit vanwege een wijziging of annulering, blijven mijn aangekochte  extra’s (stoelen en ruimbagage) staan voor mijn nieuwe boeking?

Het is afhankelijk van de airline met wie je vliegt of zij dit toestaan. In het algemeen geldt dit wel voor (ruim)bagage maar niet voor stoelen.

Wanneer ik zelf besluit om mijn boeking te wijzigen, welke voorwaarden gelden dan?

Wanneer je zelf je ticket wil wijzigen gelden de wijzigingsvoorwaarden van de airline. Afhankelijk van je boekingsdatum ( vóór of ná 1 april)  hanteren airlines flexibele wijzigingsvoorwaarden.

Heeft dit je geholpen?

Gerelateerde vragen

Faillissement airlines vanwege het coronavirus Hoe kan ik mijn reiscredit gebruiken? Ik vertrek later dan 30 dagen

Actuele reisinformatie

Bekijk alle actuele reisinformatie

WTC.nl maakt gebruik van cookies

Deze worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Door op ‘Alle cookies’ te klikken ga je akkoord met onze Privacy- & cookieverklaring en ontvangen wij de niet-functionele cookies. Via deze niet-functionele cookies kan WTC.nl jou op een andere site o.a. benaderen op basis van de door jou bezochte pagina’s.

Toon details
Alle cookies Nodige cookies