Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 39,00 boekingskosten.

Vanwege het coronavirus zijn er veel vluchten geannuleerd of gewijzigd en het einde is niet in zicht (helaas). Deze onvoorziene situatie heeft ertoe geleid dat onze klantenservice enorm veel e-mails heeft ontvangen. We hebben onze meest gestelde vragen van dit moment met antwoorden voor je op een rijtje gezet.Staat jouw vraag ertussen?

Alle vragen op een rijtje:

Worden alle vluchten naar een reisbestemming geannuleerd bij code oranje of rood?

Nee, momenteel is het vluchtaanbod beperkt. Wanneer het advies verandert, wordt er doorgaans nog wel naar de grotere bestemmingen gevlogen maar dit verschilt per land en per airline.

Hoe kan ik op de hoogte worden gehouden van veranderende kleurcodes van landen?

Om als eerste op de hoogte te zijn van de laatste updates in kleurcodes van landen download je de 24/7app van de overheid.

Verzorgt de airline mijn terugvlucht wanneer mijn reisbestemming code oranje heeft gekregen?

Als je een los vliegticket hebt geboekt, ben je zelf verantwoordelijk voor het regelen van je  eventuele vervroegde terugreis in geval van een code oranje. In enkele gevallen kan je je terugvluchtdatum bij de airline rechtstreeks wijzigen.

Heb ik naast restitutie van mijn ticket ook recht op restitutie van de kosten die ik heb betaald voor extra’s als stoelen en (ruim)bagage?

Nee, wanneer je recht hebt op restitutie, worden alleen de kosten van je ticket zonder eventuele. extra’s teruggestort. Bekijk alle informatie over restituties.

Heb ik bij restitutie van mijn ticket ook recht op restitutie van aangekochte extra’s zoals servicepakketten, automatische check-in en garanties?

Nee, voor aangekochte servicepakketten, automatische check-in en garanties geldt dat ze alleen afgesloten zijn voor je oorspronkelijke vluchtboeking. Ze zijn niet restitueerbaar.

Wanneer ik zelf besluit om mijn boeking te wijzigen, welke voorwaarden gelden dan?

Wanneer je zelf je ticket wil wijzigen gelden de wijzigingsvoorwaarden van de airline. Afhankelijk van je boekingsdatum ( vóór of ná 1 april)  hanteren airlines flexibele voorwaarden.

Heeft dit je geholpen?

Gerelateerde vragen

Restitutie van je geannuleerde ticket Hoe kan ik mijn reiscredit gebruiken? Wanneer en hoe contact op te nemen?

Actuele reisinformatie

Bekijk alle actuele reisinformatie

WTC.nl maakt gebruik van cookies

Deze worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Door op 'Alle cookies' te klikken ga je akkoord met onze Privacy- en cookieverklaring en ontvangen wij de niet-functionele cookies. Via deze niet-functionele cookies kan WTC.nl jou op een andere site o.a. benaderen op basis van de door jou bezochte pagina's.

Toon meer
Alle cookies Nodige cookies