Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 39,00 boekingskosten.

Vanwege het coronavirus zijn en worden er veel vluchten geannuleerd. Namens verschillende luchtvaartmaatschappijen mogen wij klanten een zogenaamde ‘reiscredit’ aanbieden. Met dit reiscredit mag je voor een door de airline bepaalde uiterlijke boekingsdatum nieuwe vluchten boeken. Alle klanten die hier aanspraak op mogen maken worden door ons per e-mail geïnformeerd. Heb jij zo’n mail gekregen? Bekijk hier dan de uiterlijke boekingsdatum voor jouw airline. Op deze pagina leggen we je meteen stap voor stap uit hoe je je reiscredit kunt gebruiken.

Uiterlijke boekingsdatum per airline

Uiterlijke boekingsdatum 31 augustus 2020:

Brussels Airlines

Uiterlijke boekingsdatum 30 september 2020:

Delta Airlines, Qatar Airways, Etihad Airways, Kenya airways.

Uiterlijke boekingsdatum 31 oktober 2020:

Royal Air Maroc

Uiterlijke boekingsdatum 30 december 2020:

Emirates, Air Canada, United Airlines, Tap Air Portugal, Singapore Airlines, Air Malta, Malaysia Airlines, Air Serbia, Qantas, Royal Jordanian, Eva Airways, Aegean Airways Srilankan Airlines, Garuda Indonesia.

Uiterlijke boekingsdatum 30 april 2021:

British Airways

Uiterlijke boekingsdatum 30 juni 2021:

KLM, Air France

Uiterlijke aankomstdatum van de (terug)vlucht

Op basis van onderstaande gegevens kun je in de tabel bekijken welke voorwaarden op jouw ticket van toepassing zijn. Om te weten wat jouw uiterlijke nieuwe aankomstdatum moet worden, heb je de volgende gegevens nodig:

  • De boekingsdatum van je oorspronkelijke ticket ( dit staat vermeld op de boekingsbevestiging/ factuur die je van ons hebt ontvangen op de dag dat je bij ons geboekt hebt).
  • De vertrekdatum van je oorspronkelijke ticket (dit staat vermeld op je oorspronkelijke ticket).
  • Het oorspronkelijke ticketnummer (dit staat op het e-ticket dan je van ons hebt ontvangen, zie onderstaand voorbeeld). Belangrijk zijn de eerste 3 cijfers, die ook in de tabel vermeld staan. Die 3 cijfers laten je zien welke voorwaarden van welke airline van toepassing  zijn op jouw nieuwe uiterlijke aankomstdatum.
Voorbeeld e-ticket met eerste 3 cijfers van het ticketnummer

Op basis van bovenstaande gegevens kun je in onderstaande tabel bekijken welke voorwaarden op jouw ticket van toepassing zijn.

Terugreisdatum

Hoeveel bedraagt mijn reiscredit?

Jij ontvangt een ‘reiscredit’ ter waarde van de prijs van jouw oorspronkelijke tickets. De ticketwaarde* staat vermeld op de boekingsbevestiging die je van ons hebt ontvangen. *exclusief evt. aangekochte extra’s en administratiekosten

Wat zijn de voorwaarden voor mijn reiscredit?

  • Er geldt een uiterlijke boekingsdatum (zie bovenstaand overzicht) , daarna vervalt je reiscredit.
  • Er geldt een uiterlijke aankomstdatum (zie bovenstaand overzicht)
  • Je reiscredit geldt alleen voor vluchten die uitgevoerd worden door de oorspronkelijke luchtvaartmaatschappij. 
  • Je mag de volledige waarde van je originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets met een andere bestemming en/of datum.
  • Zijn de nieuwe tickets die je wilt boeken duurder dan je reiscredit? Dan betaal je ook het prijsverschil.
  • Wanneer er na het maken van een nieuwe reservering nog reiscredit resteert, dan blijft dit reiscredit geldig voor een toekomstige reservering (mits er met dezelfde airline wordt gevlogen). De voorwaarden kunnen per airline verschillen.

Hoe kan ik een nieuwe vlucht boeken met mijn reiscredit?

  • De hoofdboeker stuurt een mail naar contact@wtc.nl.
  • Vermeld in het onderwerpveld duidelijk “REISCREDIT” en de airline.
  • Geef in de e-mail je nieuwe vluchtdatum en reisroute aan (voorbeeld: Amsterdam – Barcelona 28 oktober 2020 heen en Barcelona – Amsterdam 3 november 2020 terug).
  • Geef aan voor welke personen de wijziging geldt.
  • Heb je een voorkeur voor een dagdeel of tijdstip? Geef dat ook duidelijk aan in je mail.

Je ontvangt van ons een reactie per mail met het nieuwe vluchtvoorstel.

Is jouw boeking reeds gewijzigd? Dan hoef je geen contact met ons op te nemen. Bekijk hier de informatie over resititutie wanneer je niet accoord gaat met met het reiscredit.

Heeft dit je geholpen?

Gerelateerde vragen

Restitutie van je geannuleerde ticket Wanneer en hoe contact op te nemen? Ik vertrek later dan 30 dagen

Actuele reisinformatie

Bekijk alle actuele reisinformatie

WTC.nl maakt gebruik van cookies

Deze worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Door op ‘Alle cookies’ te klikken ga je akkoord met onze Privacy- & cookieverklaring en ontvangen wij de niet-functionele cookies. Via deze niet-functionele cookies kan WTC.nl jou op een andere site o.a. benaderen op basis van de door jou bezochte pagina’s.

Toon details
Alle cookies Nodige cookies