WTC.nl Klantenservice

Terug

Hoe annuleer ik mijn boeking

Als je je ticket wilt annuleren kan de hoofdboeker dit doen door het annuleringsformulier in te vullen. Binnen twee werkdagen ontvang je van ons een e-mail met de annuleringsvoorwaarden van je tickets. Let op: Dit is een aanvraag voor annulering, de definitieve annulering wordt gedaan als je akkoord hebt gegeven op de kosten.

Annuleer je binnen 2 dagen voor vertrek, vul dan het formulier in en neem ook telefonisch contact op met ons. Zo zorgen we er samen voor dat je boeking op tijd wordt geannuleerd.

Hoe werkt het annuleringsformulier?

  1. Vul de Vliegtickets.nl reserveringscode in en klik op ‘Verder’
  2. Geef aan voor welke reiziger(s) en/of voor welk deel van de reis de annulering geldt.
  3. Wat is de reden van annulering
  4. Klik op ‘Verstuur’ en je ontvangt binnen twee werkdagen een e-mail met de annuleringsvoorwaarden voor jouw ticket.
  5. Ga je akkoord met de kosten? Beantwoord deze e-mail en binnen twee werkdagen ontvang je de annuleringsbevestiging per e-mail.

Heb je een annuleringsverzekering afgesloten, controleer dan de polisvoorwaarden om te zien of jouw reden van annuleren recht geeft op een schadevergoeding, of neem contact op met je verzekeringsmaatschappij. Nadat je van ons bevestiging van de annulering hebt ontvangen met hierin de hoogte van de annuleringskosten, kun je het het schadeformulier van Allianz, of van je eigen verzekeraar invullen en indienen.

De annuleringsvoorwaarden en kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij en ticket. Zijn de annuleringskosten bijvoorbeeld 200 euro per persoon dan houden wij dit bedrag in op de totale reissom en de rest ontvang je binnen 3 tot 6 maanden op je rekening. Helaas is dit niet eerder mogelijk omdat de luchtvaartmaatschappij het bedrag aan ons moet terugstorten.

Verschillende luchtvaartmaatschappijen hanteren in geval van een no-show afwijkende annuleringkosten. Wat precies als no-show wordt beschouwd, verschilt per luchtvaartmaatschappij, bijvoorbeeld als een restitutie wordt aangevraagd na de oorspronkelijke vertrekdatum. Houd er rekening mee dat wij bij een verzoek om een restitutie minimaal 2 werkdagen hanteren na de dag van annulering.

Naast de annuleringskosten worden boekingskosten, annulering- en ticketverzekering en betaalkosten niet gerestitueerd.

Bij een lowcostmaatschappij zijn de annuleringskosten altijd 100% van de reissom. Dit houdt in dat je geen geld terug krijgt in geval van annuleren.

Bij een gekoppeld reisarrangement gelden de annuleringskosten van de leverancier en die van WTC.nl.

Wanneer krijg ik mijngeld terug?

Geen antwoord op uw vraag?

Geen antwoord op je vraag?

Stel hieronder uw vraag en wij sturen binnen 48 uur een reactie. Vertrekt u binnen 1 week dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen i.p.v. te mailen.

 
 

Verplicht veld

Heeft u nog vragen?

Onze klantenservice staat 7 dagen per week voor u klaar. Bekijk onze openingstijden

WTC.nl FacebookWTC.nl TwitterWTC.nl e-mail
Openingstijden Callcenter: Telefoon:
Ma t/m vr: 09:00 tot 21:00 020 - 6261011 (NL)
Za: 10:00 tot 17:00 070 - 661671 (BE)
Zo: 12:00 tot 17:00 Overige landen +31 (0)20 616 10 11

Heeft u een vraag? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Voor telefonische boekingen bel 020-6261011

Openingstijden Reiswinkel:
Ma t/m vr: 09:30 tot 18:00
Za: 10:00 tot 17:00
Zo: 12:00 tot 17:00