WTC.nl Klantenservice

Terug

Hoe annuleer ik mijn boeking

Als je je ticket wilt annuleren kan de hoofdboeker dit doen door ons een e-mail te sturen. Binnen vijf werkdagen ontvang je antwoord op je e-mail met hierin een overzicht van de kosten en de annuleringsvoorwaarden van je tickets. Let op: Dit is een aanvraag voor annulering, de definitieve annulering wordt gedaan als je akkoord hebt gegeven op de kosten.

Annuleer je binnen zeven dagen voor vertrek, stuur ons dan een e-mail en neem ook telefonisch contact op met ons. Zo zorgen we er samen voor dat je boeking op tijd wordt geannuleerd. 

Wat moet je precies in je e-mail vermelden?

  1. Geef aan om welke WTC.nl reserveringscode het gaat
  2. Geef duidelijk aan voor welke reiziger(s) en/of voor welk deel van de reis de annulering geldt.
  3. Geef ook aan wat de reden is van je annulering. In sommige gevallen is de airline nl. coulant, of misschien is een wijziging een voordeliger optie voor je.
  4. Verstuur je e-mail en je ontvangt binnen vijf werkdagen antwoord met de annuleringsvoorwaarden -en kosten voor jouw ticket.
  5. Ga je akkoord met de kosten? Beantwoord deze e-mail en binnen vijf werkdagen ontvang je de annuleringsbevestiging per e-mail.

 

De annuleringsvoorwaarden -en kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij en per tarief. Het kan ook voorkomen dat de airline restitutie van je ticketbedrag niet toestaat. Is je vlucht al vertrokken zonder dat je hebt geannuleerd? Dan wordt je in de meeste gevallen aangemerkt als een zg. No-show. Er gelden dan vaak andere regels.  

Bij een lowcostmaatschappij zijn de annuleringskosten altijd 100% van de reissom. Dit houdt in dat je geen geld terug krijgt in geval van annuleren. Een wijziging van naam of datum  is vaak wel mogelijk.

Heb je een annuleringsverzekering afgesloten, controleer dan de polisvoorwaarden om te zien of jouw reden van annuleren recht geeft op een schadevergoeding, of neem contact op met je verzekeringsmaatschappij. Nadat je van ons bevestiging van de annulering hebt ontvangen met hierin de hoogte van de annuleringskosten, kun je het het schadeformulier van Allianz, of van je eigen verzekeraar invullen en indienen.

Naast de annuleringskosten worden boekingskosten en verzekeringen niet gerestitueerd. Bij een gekoppeld reisarrangement gelden de annuleringskosten van de leverancier en die van WTC.nl.

 

Wanneer krijg ik mijngeld terug?

Geen antwoord op uw vraag?

Geen antwoord op je vraag?

Stel hieronder uw vraag en wij sturen binnen 48 uur een reactie. Vertrekt u binnen 1 week dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen i.p.v. te mailen.

 
 

Verplicht veld

Heeft u nog vragen?

Onze klantenservice staat 7 dagen per week voor u klaar. Bekijk onze openingstijden

WTC.nl FacebookWTC.nl TwitterWTC.nl e-mail
Openingstijden Callcenter: Telefoon:
Ma t/m vr: 09:00 tot 21:00 020 - 369 90 40 (NL)
Za: 10:00 tot 17:00 020 - 369 90 40 (NL)
Zo: 12:00 tot 17:00 Overige landen +31 20 369 90 40

Heeft u een vraag? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Voor telefonische boekingen bel 020 - 369 90 40

Openingstijden Reiswinkel:
Ma t/m vr: 09:30 tot 18:00
Za: 10:00 tot 17:00
Zo: 12:00 tot 17:00