WTC.nl Klantenservice

Terug

Voorwaarden bemiddelaar losse reisdiensten

Nadat u bij ons een ticket hebt geboekt bevestigen wij dat wij als handelaar voor u bemiddeld hebben bij het reserveren van de op deze bevestiging genoemde reisdienst bij de genoemde dienstverlener. Voor de uitvoering en de kwaliteit van deze dienst is alléén die dienstverlener verantwoordelijk. Bij klachten over de uitvoering van deze dienst moet u met die dienstverlener contact opnemen. De voorwaarden van die dienstverlener kunt u vinden op de website(s) van die dienstverlener of mogelijk op www.anvr.nl/vervoersvoorwaarden . Op onze dienstverlening zijn in dit geval de ANVR-Boekingsvoorwaarden van toepassing, aangevuld in geval er een gekoppeld reisarrangement tot stand komt met de ANVR-GRA voorwaarden. Met het accepteren van de boekingsbevestiging gaat u akkoord met deze voorwaarden. Deze vindt u opgenomen in de www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf.

 In twee gevallen zouden achteraf gezien voor u aanvullend de Gekoppeld Reisarrangementvoorwaarden van toepassing kunnen zijn:

a. als u op of via onze website, tijdens hetzelfde bezoek, na het boeken van deze reisdienst nog een andersoortige reisdienst apart boekt en betaalt; of

b. als na het boeken van de eerste reisdienst op onze website, wij u op gerichte wijze faciliteren bij het boeken van een andersoortige reisdienst bij een andere handelaar, en u die andersoortige reisdienst binnen 24 uur na het boeken van de eerste reisdienst ook daadwerkelijk boekt.

Wij zijn aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) en dus is ook de garantieregeling van SGR van toepassing.U kunt dit controleren op www.sgr.nl.

Als wij in financieel onvermogen raken kunt u -voor zover de regeling daarin voorziet- aanspraak maken op de garantieregeling (www.sgr.nl/garantieregeling ). Losse vliegtickets vallen niet onder de SGR-garantieregeling tenzij die deel uitmaken van een gekoppeld reisarrangement.

Als het noodzakelijk is voor een goede uitvoering van deze reisovereenkomst geven wij uw gegevens door aan de dienstverlener(s). Als u hier geen prijs op stelt, kunt u dit aan ons doorgeven, maar dan zijn wij niet aansprakelijk als die diensten niet of niet juist kunnen worden uitgevoerd, omdat deze gegevens ontbreken.

Wettelijke informatie gekoppeld reisarrangement

Als u, na één reisdienst te hebben gekozen en betaald, aanvullende reisdiensten voor uw reis of vakantie boekt via onze onderneming, kunt u GEEN aanspraak maken op de rechten die gelden voor pakketreizen uit hoofde van Richtlijn (EU) 2015/2302. Onze onderneming is dan ook niet verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de afzonderlijke reisdiensten. In geval van problemen kunt u contact opnemen met de betrokken dienstverlener. Als u echter tijdens hetzelfde bezoek aan de boekingswebsite van onze onderneming aanvullende reisdiensten boekt, worden die reisdiensten deel van een gekoppeld reisarrangement. In dat geval beschikken wij over de volgens het EU-recht verplichte bescherming om de door u aan ons betaalde bedragen voor diensten die als gevolg van de insolventie van ons niet zijn verleend, terug te storten. Gelieve er nota van te nemen dat niet in terugbetaling wordt voorzien in geval van insolventie van de betrokken dienstverlener. Meer informatie over bescherming bij insolventie

Geen antwoord op uw vraag?

Geen antwoord op je vraag?

Stel hieronder uw vraag en wij sturen binnen 48 uur een reactie. Vertrekt u binnen 1 week dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen i.p.v. te mailen.

 
 

Verplicht veld

Heeft u nog vragen?

Onze klantenservice staat 7 dagen per week voor u klaar. Bekijk onze openingstijden

WTC.nl FacebookWTC.nl TwitterWTC.nl e-mail
Openingstijden Callcenter: Telefoon:
Ma t/m vr: 09:00 tot 21:00 020 - 369 90 40 (NL)
Za: 10:00 tot 17:00 020 - 369 90 40 (NL)
Zo: 12:00 tot 17:00 Overige landen +31 20 369 90 40

Heeft u een vraag? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Voor telefonische boekingen bel 020 - 369 90 40

Openingstijden Reiswinkel:
Ma t/m vr: 09:30 tot 18:00
Za: 10:00 tot 17:00
Zo: 12:00 tot 17:00