WTC.nl Klantenservice

Terug

Staking of faillissement luchtvaartmaatschappij

WTC.nl is een bemiddelingskantoor tussen verschillende dienstverlenende partijen. Wanneer je bij ons een reservering maakt sluit je een reserveringsovereenkomst af via een derde partij, welke zorg draagt voor een correcte afhandeling van jouw reserveringsopdracht tussen jou als reiziger en de desbetreffende leverancier. Op de door jouw gereserveerde dienst zijn de voorwaarden van de betrokken dienstverlener(s) van toepassing.

Wanneer WTC.nl te gehore komt dat een luchtvaartmaatschappij haar vluchten zal gaan staken, zullen wij onze klanten welke met deze maatschappij vliegen informeren.

De informatievoorziening welke wij ontvangen en de regelingen welke wij je kunnen aanbieden komen vanuit de luchtvaartmaatschappij. Mogelijke oplossingen die door een maatschappij aangedragen kunnen worden zijn:

- Omboeken van je vlucht met een andere maatschappij
- Wijzigen van de reisperiode
- Annuleren van je reis met teruggave van geld

Vliegtickets.nl zal in overleg met de reiziger op zoek gaan naar de beste oplossing, rekening houdend met de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij.

Teruggave geld
Wanneer er een mogelijkheid tot annuleren bestaat met teruggave van de reissom, zullen wij een restitutie procedure starten bij desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Het kan vanaf dat moment 3 tot 6 maanden duren voordat de luchtvaartmaatschappij tot uitkering overgaat en wij het geld aan je retour kunnen storten.

Faillissement en de Vliegticket Verzekering
Worden jouw vluchten geannuleerd doordat de luchtvaartmaatschappij failliet is verklaard en heb je geen Vliegticket Verzekering dan ben je afhankelijk van wat de luchtvaartmaatschappij je aanbiedt. Heb je wel een Vliegticket Verzekering dan kun je direct een claim indienen bij de Unigarant en ontvang je het bedrag van jouw vliegticket, met een maximum van € 1500 per vliegticket, retour.

Geen antwoord op uw vraag?

Geen antwoord op je vraag?

Stel hieronder uw vraag en wij sturen binnen 48 uur een reactie. Vertrekt u binnen 1 week dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen i.p.v. te mailen.

 
 

Verplicht veld

Heeft u nog vragen?

Onze klantenservice staat 7 dagen per week voor u klaar. Bekijk onze openingstijden

WTC.nl FacebookWTC.nl TwitterWTC.nl e-mail
Openingstijden Callcenter: Telefoon:
Ma t/m vr: 09:00 tot 21:00 020 - 6261011 (NL)
Za: 10:00 tot 17:00 070 - 661671 (BE)
Zo: 12:00 tot 17:00 Overige landen +31 (0)20 616 10 11

Heeft u een vraag? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Voor telefonische boekingen bel 020-6261011

Openingstijden Reiswinkel:
Ma t/m vr: 09:30 tot 18:00
Za: 10:00 tot 17:00
Zo: 12:00 tot 17:00